[O2FL] Podłączenie reflektorów przeciwmgielnych do Minta
chyba nie odważyłbym się większego dystansu przejechac w takim tempie. W sumie mam GDM więc w razie czego laweta przyjedzie ...
Jest:
VW Passat B5 (3B) '98 1.9TDI (AFN), kombi
Audi 80 '90 1.9 (1Y), sedan
Było:
Opel Astra F '96 1.6 (X16SZ), htb
Opel Astra F '92 1.6 (C16NZ), sedan
[O2FL] Podłączenie reflektorów przeciwmgielnych do Minta
Posiadam Octavie IIFL w wersji wyposażenia Mint. Niestety nie została ona fabrycznie doposażona w światła przeciwmgielne. Zakupiłem oryginalne reflektory przeciwmgielne, które chciałbym zamontować i podłączyć. Głównie to zależy mi na światłach do jazdy dziennej. W tym celu skontaktowałem się z trzema ASO i uzyskałem jakże różne odpowiedzi:
-;nie ma takiej możliwości;
-;trzeba zmienić sterownik, koszt ponad 1000zł;
-;możemy założyć reflektory firmy Hella 1000zł (600zł części, 400zł robocizna);
Mam pytanie czy ktoś może próbował dołożyć do Minta halogeny. Czy nie istnieje jakiś prostszy i tańszy sposób na podłączenie na „sztywno” reflektorów, aby mieć światła do jazdy dziennej.
Tak aby automatycznie włączyły się po uruchomieniu zapłonu, a wyłączały po włączeniu świateł mijania/postojowych. Ewentualnie osobny przełącznik na desce rozdzielczej, który sterowałbym tymi światłami.
W poprzednim aucie sam podłączyłem sobie światła do jazdy dziennej. Wystarczył prosty przekaźnik sterujący za kilkanaście zł, kilka kabelków i gotowe. Tu podejrzewam, że to też zdałoby egzamin, ale póki mam gwarancje sam nie chce w aucie grzebać, a w ASO robią z tym takie trudności.
No niestety - jeżeli nie chcesz stracić gwarancji to raczej musisz to zrobić w ASO. Samodzielna robota jest łatwa do zauważenia i ASO to wykorzysta przy pierwszej okazji, żeby odmówić Ci darmowej naprawy.
podepnę się, mam dokładnie taki sam "problem"
własnie zamierzam podłączyć zakupione już dawno reflektorki.
Aby nie stracić gwarancji można podłączać się urządzeniami pod ... zapalniczkę ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Dużo lepiej byłoby podłączyć się gdzieś do plusa, np, osobnym kabelkiem do zacisku akumulatora, za zaciskiem bezpiecznik rurkowy, potem przekaźnik samochodowy no i na końcu reflektor. Zdemontowanie takiego zestawu proste jak drut i nikt nic nie zauważy. W razie konieczności odstawienia auta do serwisu wszystko demontujemy. Zresztą - szczerze wątpię aby podłączenie światełka mogło cokolwiek spowodować złego (oczywiście zakładam że robi to ktoś doświadczony).
Dobra, ale to połowa roboty.
Potrzebny nam jeszcze "sygnał" który uruchomi przekaźnik. Powinien to być przesłany kabelkiem +12V - można go wyprowadzić przez zwykły pstryczek no ale... to trochę do duszy.
a tu wątek: ttp://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=27994
no tak ale tam była wyprowadzona fabrycznie kostka, choć nie w każdym aucie.
Kluczem rozwiązania jest złapanie sygnału "gasnącej" lampki ładowania lub lepiej ciśnienia oleju w silniku. Rozwianie takie umożliwia włączenie świateł dopiero po odpaleniu auta (teraz fabrycznie jest do duszy bo odpala po włożeniu kluczyka co mnie bardzo irytuje). Cały schemat można przenieść bez problemu na OIIFL. Pytanie tylko jak w niezauważalny dla serwisu i mało ingerencyjny sposób podebrać informacje z lampki wskaźników? Chyba najprościej przycisnąć kabelek żaróweczką...
No dobra, zatem mam powiedzmy że przemyślane.
Kto podpowie, bo skody jeszcze nie rozkręcałem:
- jak zdjąć zaślepki halogenów z przedniego zderzaka?
- jak rozkręcić zestaw wskaźników żeby czegoś nie połamać?
- gdzie szukać sygnałów dla cornera?
- czy cornery włączają się przy włączonym kierunkowskazie czy na obrót kierownicą?
- czy cornery włączają się tylko poniżej pewnej prędkości?
- kto chętny do psucia nowej skody???
jak się znajdzie kilku odważnych to zrobię schemat i udostępnię następujące funkcje na reflektorki:
- przeciwmgielne włączane razem z tylnymi
- cornery
- światła do jazdy dziennej
szakunec, widziałem osobiście MINT'y z lampami gdzie osobiście włączałem doświetlanie zakrętów (ASO twierdziło, że to niemożliwe), więc trzeba się tylko zorientować czy jest już instalacja w zderzaku, czy trzeba coś dociągać itp. Wcześniej jednak lepiej się podpiąć do komputera i sprawdzić, czy masz ODPOWIEDNI sterownik, bo MOŻE BYĆ tak (ale nie musi), że w mintach z odpowiednimi lampami jest sterownik, który można zakodować pod światła dzienne i doświetlanie, a tam gdzie nie zostały te lampy zamówione fabrycznie, to jest inny, uboższy sterownik. Podjedź kiedyś na spota MałoŚląskiego ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25893 ) to Ci się sprawdzi co masz w środku (AUTO-SCAN). Potem można na forum porównać z innymi autkami.
Zamieszczone przez se@l
Kto podpowie, bo skody jeszcze nie rozkręcałem:
1. jak zdjąć zaślepki halogenów z przedniego zderzaka?
2. jak rozkręcić zestaw wskaźników żeby czegoś nie połamać?
3. gdzie szukać sygnałów dla cornera?
4. czy cornery włączają się przy włączonym kierunkowskazie czy na obrót kierownicą?
5. czy cornery włączają się tylko poniżej pewnej prędkości?
6. kto chętny do psucia nowej skody???
1. W 'zwykłej' O2 po prostu trzeba było mocno pociągnąć za zaślepki do siebie.
2. Nie wiem - może się ktoś wypowie kto już to ma za sobą.
3. A co konkretnie masz na myśli?? Generalnie kornery i dzienne włącza się podłączając laptopa i zmieniając ustawienia sterownika elektryki - pryszcz.
4. I jedno i drugie - tzn. na pewno przy kręceniu kierownicą + opcjonalnie (do ustawienia w sterowniku) z kierunkowskazem. Nie wiem czy da się ustawić kornery na sam kierunkowskaz - nie testowałem.
5. Kornery działają do 40km/h.
6. Tacy również się pewnie znajdą :-)
Zamieszczone przez se@l
jak się znajdzie kilku odważnych to zrobię schemat i udostępnię następujące funkcje na reflektorki:
- przeciwmgielne włączane razem z tylnymi
- cornery
- światła do jazdy dziennej
hmmm .... może się mylę, ale to już wszyscy znamy .... nie rozumiem tylko tej pierwszej opcji - "przeciwmgielne włączane razem z tylnymi".
Ja bym sie tak ASO nie obawial. W nowej Octavii Ojca byla spora interwencja w elektryke i zestaw wskaznikow (z racji przeznaczenia auta) i przy dwukrotnej juz wizycie u nich nie robili zadnych problemow. Niedlugo tez beda montowane halogeny, oczywiscie nie w ASO
czy masz ODPOWIEDNI sterownik, bo MOŻE BYĆ tak (ale nie musi), że w mintach z odpowiednimi lampami jest sterownik, który można zakodować pod światła dzienne i doświetlanie, a tam gdzie nie zostały te lampy zamówione fabrycznie, to jest inny, uboższy sterownik
i raczej niestety tak będzie, przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie;
Zamieszczone przez kropeck
Podjedź kiedyś na spota MałoŚląskiego
z miłą chęcią się wybiorę, jak tylko będzie nie daleko i będę miał czas; szkoda bo ostatnio Tychy przegapiłem;
Po świętach jestem umówiony w ASO na wizytę. Tamtejszy elektryk ma pooglądać auto i instalacje elektryczną i zaproponować jakieś rozwiązanie.
Przez telefon nic nie chciał więcej powiedzieć, najpierw niby musi auto pooglądać. Tak jakby nigdy wcześniej Octavii nie widział.
jak się znajdzie kilku odważnych to zrobię schemat i udostępnię następujące funkcje na reflektorki:
- przeciwmgielne włączane razem z tylnymi
- cornery
- światła do jazdy dziennej
hmmm .... może się mylę, ale to już wszyscy znamy .... nie rozumiem tylko tej pierwszej opcji - "przeciwmgielne włączane razem z tylnymi".
chodzi o to że skoro brak i sterownika i kabli to trzeba zrobić od zera, wiadomo że znamy ale chcemy tez w mintach mieć
a przeciwmgielne przednie halogeny najprościej podpiąć pod tylne które są - tu filozofii nie ma.
Zamieszczone przez kropeck
3. A co konkretnie masz na myśli?? Generalnie kornery i dzienne włącza się podłączając laptopa i zmieniając ustawienia sterownika elektryki - pryszcz.
zakładam że piszesz o octaviach które mają sterownik, a czy w mintach jest ten sterownik? pytam bo kabli brak.
Elektronika jest do ogarnięcia, sygnał prędkości pewno też gdzieś można "złapać" i zrobić cornery np na kierunkowskazach.
Skody się dopiero uczę, więc wybaczcie może niektóre pytania
a przeciwmgielne przednie halogeny najprościej podpiąć pod tylne które są - tu filozofii nie ma.
No i teraz wyjdę być może na laika, ale jakoś nie zastanawiałem się nad pewną sprawą. Przeciwmgielne do FL (o ile to nie superb) mają po dwie żarówki. I teraz czego nie wiem/pamiętam, to która za to odpowiada, bo są trzy funkcje:
- światła dzienne,
- przeciwmgielne,
- kornery.
Tak czy inaczej każde z nich ma inną moc świecenia, więc podłączenie na stałe do tylnych przeciwmgielnych 'obcina' jedną funkcję, którą mógłby spełniać reflektor. Jak wspomniałem - nie pamiętam, która żarówka za jaką funkcję odpowiada w tych lampach :-) przykro mi na następnym spocie nadrobię wiedzę :-)
Zamieszczone przez se@l
Zamieszczone przez kropeck
3. A co konkretnie masz na myśli?? Generalnie kornery i dzienne włącza się podłączając laptopa i zmieniając ustawienia sterownika elektryki - pryszcz.
zakładam że piszesz o octaviach które mają sterownik, a czy w mintach jest ten sterownik? pytam bo kabli brak.
Każde auto (w tym przypadku mówimy o OCTAVIACH) ma sterownik elektryki - istotne jest tylko sprawdzenie JAKI - czy model zainstalowany w MINT bez zamówionych przeciwmgielnych jest taki sam jak z zamówionymi przeciwmgielnymi i czy pozwoli na instalację tych przeciwmgielnych i ich OBSŁUŻENIE.
Ja bym sie tak ASO nie obawial. W nowej Octavii Ojca byla spora interwencja w elektryke i zestaw wskaznikow (z racji przeznaczenia auta) i przy dwukrotnej juz wizycie u nich nie robili zadnych problemow.
A czy wizyty były z racji jakiejś usterki gwarancyjnej? Bo przy rutynowych przeglądach to oczywiście, że nie będą wnikać. Ale jeżeli trzeba będzie wymienić jakiś droższy element to będą mieli doskonały pretekst do odmowy bezpłatnej naprawy.
rrysio, byly to drobne usterki elektryczno-elektroniczne ktore wyeliminowali bezplatnie, twierdzac ze nie mialy one zwiazku z naszymi przerobkami.
A to spoko - trafiliście na "ludzkich" ludzi w ASO
Tylko wiesz, jak się trafi poważniejszy i droższy problem to kierownik powie NIE i jedyne co usłyszysz od mechanika, to "bardzo mi przykro, wiemy, że to nie wpłynęło na awarię, ale tak mi kazano". I będzie trzeba płacić.
a przeciwmgielne przednie halogeny najprościej podpiąć pod tylne które są - tu filozofii nie ma.
No i teraz wyjdę być może na laika, ale jakoś nie zastanawiałem się nad pewną sprawą. Przeciwmgielne do FL (o ile to nie superb) mają po dwie żarówki. I teraz czego nie wiem/pamiętam, to która za to odpowiada, bo są trzy funkcje:
- światła dzienne,
- przeciwmgielne,
- kornery.
są dwie żarówki jedna halogenowa a druga dzienna, halogenowa robi tez za cornera.
aby wszystko grało i nie trzeba było odbierać funkcji robi się to przez przekaźnik.
to przekaźnik włącza żarówkę, a sterowanie przekaźnika niższym prądem można zrobić w różnych miejsc, np właśnie sygnał włączenia tylnych przeciwmgielnych może posłużyć do włączenia przednich - praktycznie zerowa ingerencja w auto.
Są taki fajne wpinki do kabli - taki że kabli nie trzeba ciąć, wpinnka wpina się w izolacje i ją nacina. Oczywiście zalecane tylko do sterowania jako niskoprądowe. Po zdjęciu tego nic nie widać.
Tak czy inaczej z pewnością podłącze te reflektorki :twisted: im więcej się dowiem w tym wątku tym mniej cięcia izolacji kabli będzie.
Jeszcze jedno co zdołałem się dowiedzieć - są chyba 3 rodzaje włączników światła. W mincie mam "zero" " postojówki" oraz "światła". Do tego jak się pociągnie gałkę to są przeciwmgielne. Natomiast w droższych modelach jest jeszcze pozycja "auto" i bodaj obsługa przednich halogenów niezależna, nie pamiętam, ale w każdym razie brak tych pozycji na włączniku nie pozwoli na rozdzielenie funkcji, dlatego trzeba pokombinować.
Jeszcze jedno co zdołałem się dowiedzieć - są chyba 3 rodzaje włączników światła. W mincie mam "zero" " postojówki" oraz "światła". Do tego jak się pociągnie gałkę to są przeciwmgielne. Natomiast w droższych modelach jest jeszcze pozycja "auto" i bodaj obsługa przednich halogenów niezależna, nie pamiętam, ale w każdym razie brak tych pozycji na włączniku nie pozwoli na rozdzielenie funkcji, dlatego trzeba pokombinować.
No problemo - to AUTO nie jest Ci do niczego potrzebne (w Twoim przypadku) aby mieć dzienne w przeciwmgielnych i doświetlanie zakrętów (i oczywiście standardowe przeciwmgielne). Zaprogramować tylko trzeba dzienne (czyli światła działające z włącznikiem w pozycji 'zero'). Włącznik AUTO przydaje się w autach z czujnikiem zmierzchu - można wtedy zakodować, że:
- w pozycji 'zero' nic się nie świeci,
- AUTO odpowiada za włączenie dziennych, normalnych mijania po zmierzchu, w tym trybie działają też doświetlania zakrętów ksenonami oraz COMING HOME/LEAVING HOME też podczas zmierzchu.
- postojowe i mijania jak standardowo.
Jako, że dorwałem aparat...
Wersja jest inna niż wszystkie, światła dzienne są pociągnięcie z +12 po stacyjce przez przekaźnik (chyba widać na zdjęciu dwa nowe :roll: ), który jest rozłączany przez podanie świateł postojowych (podebrałem sprzed przedniej lewej żarówki postojowej sygnał na cewkę przekaźnika).
Halogeny włączane są dodatkowym przekaźnikiem i obecnie włączają się razem z tylnymi - bo mam taki włącznik. Po wymianie włącznika będą mogły zapalać się niezależnie. Sygnał został podebrany z ósmego wolnego pinu znajdującego się we włączniku świateł.
Koszty:
- lampy - około 200-250 zł
- wtyczki i piny w ASO - około 120 zł (zdzierstwo!) i to tylko na jedne żarówki bo na drugie miałem z poprzedniego auta dopasowane
- przekaźniki 2x samochodowe, bezpieczniki, taśma izolacyjna, peszel i trochę kabla - około 30 zł
Nie jest źle. Acha i jakieś 10 godzin. Najgorsze było przebicie się do kabiny, oto sprzęt i dziura:
Kurde, teraz mi to mówisz? Szukałem z godzinę i nie znalazłem lepszego miejsca, jak to możliwe że tam coś jest ??? Ma ktoś fotkę? Albo dokładniejszy "namiar".
Tak jak na foto poniżej. Widać przepchniętą plastikową rurkę w jednym z przepustów. Samymi przewodami nie przebijesz tej gumy ( są dwie warstwy jedna od kabiny i druga od komory silnika ) trzeba użyć grubego drutu lub czegoś podobnego.
No to sporo niżej, OK ja sie przebiłem przez główną gumę i jest OK, ale na przyszłość już gumy nie będę ruszać tylko jak piszecie przez te otwory. Jakoś od strony silnika jest tam nieciekawy dostęp i musiałem to przegapić.
Witam
Ja juz w Grudniu bedę po gwarancji . Chciałbym sobie też " strzelic " dzienne - co polecacie - orginały w zaslepki , czy moze coś z Led-ów . Zaznaczam iż nie bedę robił sam - zlecę to jakiemuś elektrykowi ( apropos może ktoś zna dobrego rzemieślnika od tych spraw w Łodzi ). Czytając wasze posty , troche by mnie to przerosło , a nie chcę czegos popsuć. Dla podpowiedzi - nie interesują mnie halogeny i cornery - chcę tylko swiatła dzienne
Komentarz